Activision, czyli firma znana z takich tytułów, jak Destiny, seria Call Of Duty, czy Guitar Hero, właśnie otrzymała pozytywnie rozpatrzony wniosek patentowy. Opracowano system, który będzie w swoisty sposób promować mikrotransakcje.
Zasada działania ma polegać na tworzeniu w grach wieloosobowych drużyn, zbudowanych z początkujących graczy oraz z tych posiadających większe doświadczenie. Za przykład posłuży nam snajper. Załóżmy, że chcemy być świetnie sprawującym się strzelcem wyborowym. Mechanizm gry, dowiadując się o tym, celowo dobiera nam takich graczy, którzy są lepsi od nas. Sugeruje nam również, że w danych momentach kariery bardziej opłaca się zainwestować w lepszy model broni, niż ciągle być na pozycji przegranego.
Kolejnym mechanizmem jest promocja aktualnie sprzedawanych przedmiotów. Tryb ma za zadanie mieszanie użytkowników posiadających dany element wyposażenia z tymi, którzy jeszcze go nie zakupili.
Zdaniem Activision takie działania mogą zachęcić graczy do ciągłego ulepszania swojego ekwipunku, a co za tym idzie – lepszych statystyk.
Wniosek został złożony do Urzędu Patentowego w 2015 roku, ale dopiero niedawno został zaakceptowany w Stanach Zjednoczonych. Firma zapewnia, że system ten nie zostanie jeszcze użyty w żadnej grze, ponieważ jest to tylko eksperyment przeprowadzany przez tamtejszy dział badaczy, nie mający żadnego związku z zespołami deweloperskimi. W związku z tym nie wiadomo nic na temat najbliższej implementacji. Mamy nadzieję, że donośny głos internautów powstrzyma Activision od wprowadzania tego systemu w najbliższych produkcjach.
Źródło: Rollingstone.com