W godzinach porannych wiele serwisów z hostingiem w home.pl przestało działać. Padły zarówno witryny jak i poczta, a skargi napływały z całego kraju. Wśród ważnych ofiar był serwis SkyCash, pozwalający na zakup biletów komunikacyjnych przez Internet. Przed chwilą firma opublikowała komunikat, w którym poinformowała, że doszło do ataku hakerskiego.
Atak to najprostszy, ale wciąż bardzo skuteczny DDoS, polegający na generowaniu ogromnego ruchu na serwerach do tego stopnia, że nie mogą one go obsłużyć. Wtedy dochodzi do przeciążenia i jednocześnie problemów w dostępie do usług. Oto oficjalny komunikat:
„Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-atak-ddos) na naszą firmę. Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej.
W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet. Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona.
Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.
Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku.”
Według zapewnień firmy żadne dane klientów nie były zagrożone, co stanowi najważniejszy komunikat. Pierwsza informacja o problemach pojawiła się o 7:10: