Czyżby tego nam było trzeba? Chińska marka dzięki coraz lepszym wynikom sprzedaży planuje ekspansję na rynek europejski. To może oznaczać jedno – wzrost konkurencji, za czym pójdą (miejmy nadzieję) niższe ceny.
Według Digitimes, Colorful planuje sprzedaż 2,8 miliona płyt głównych do końca 2017 roku. Wartość ta ma wzrosnąć w przyszłym 2018 do 3 milionów, dzięki wejściu na rynek koreański oraz wzrost sprzedaży w południowej Azji. Firma planuje nawiązać rywalizację z takimi gigantami jak Gigabyte, ASUS oraz ASRock.
W 2016 Colorful sprzedało 2,4 miliona płyt głównych i było trzecim największym graczem w Chinach, wyprzedzając ASRock oraz MSI. Koncern w celu zwiększenia udziałów rynkowych planował wyruszyć na rynki Europy, Japonii, Korei, Wietnamu, Tajlandii, Filipin oraz Indonezji i realizuje tę taktykę już od połowy 2016 roku. Niestety nie wiemy jeszcze kiedy ujrzymy płyty główne w europejskich sklepach, lecz ta wiadomość może oznaczać, iż nadchodzi poważna rywalizacja. W końcu jednym z najlepszych argumentów chińskich produktów jest niska cena.