Panel logowania
Panel logowania
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu zaloguj się. Jeśli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

Zaloguj się

Nie pamiętam hasła


Elon Musk to geniusz marketingu

Elektryczny samochód w kosmosie na pokładzie rakiety Falcon Heavy zobaczyły miliony. Co skłoniło Elona Muska, właściciela Tesli i SpaceX do użycia właśnie auta jako balastu? Przede wszystkim marketing. Marketing, dzięki któremu Musk upiekł dwie pieczenie przy jednym ogniu

 

Elon Musk to niesamowita postać i co do tego nikt raczej nie ma wątpliwości. Obecnie wszyscy patrzą na jego poczynania zarówno w kosmosie, jak i na ziemi, w dziedzinie pojazdów napędzanych prądem. Tak się jednak składa, że osoby znające Teslę niekoniecznie miały wiedzę o istnieniu firmy SpaceX i na odwrót. Jak więc wypromować dwie firmy za jednym razem? Wystrzelić auto w kosmos!

 

Genialny ruch Muska (albo kogoś z firmy). Pojazd w kosmosie pojawił się w niemal wszystkich mediach, dzięki czemu marki trafiły do ogromnej rzeszy ludzi. Czy to kosztowało firmę sporo? Absolutnie nie. Wystrzelenie rakiety Falcon Heavy było kolejną misją SpaceX, zaś dodanie balastu w formie samochodu to grosze w porównaniu z konwencjonalnym marketingiem na tak szeroką skalę.

   

Wszystko poszło prawie idealnie. Dwa z trzech członów Falcon Heavy wylądowały na Ziemii, zaś samochód zobaczyły miliony osób (ponad 13 mln wyświetleń nadawania na żywo, nie licząc tych, oglądających telewizję i portale informacyjne). Obecnie redaktorzy mediów zastanawiają się, czy bardziej Muskowi chodziło o promocję Tesli, czy też SpaceX. Jaka opcja jest prawdziwa? Moim zdaniem i jedna, i druga. SpaceX, pomimo niesamowitych osiągnięć, wciąż pozostaje w cieniu, podczas gdy samochody Tesli, o wiele bardziej realistyczne dla przeciętnego Kowalskiego, są tematami licznych rozmów.

 

Argumentem za promocją Tesli mógłby być z kolei fakt, że firma zanotowała stratę w wysokości 770 milionów dolarów. Elonowi Muskowi jednak jak widać nie przeszkadza dokładanie do biznesu i wciąż kontynuuje produkcję i ulepszanie samochodów. Branża pojazdów elektrycznych zanotowała aż 43,9-procentowy wzrost sprzedaży, co dobrze wróży na przyszłość również Tesli.

  tesla-spacex-starman-falcon-heavy-rocket-elon-musk  

Z takim marketingiem moim zdaniem firmy Elona Muska czeka świetlana przyszłość. A wy co uważacie o całej akcji z wystrzeleniem auta w kosmos?

 
 

Źródło: BusinessInsider, Gazetabilgoraj, opr. własne

Najnowsze Komentarze:
Najnowsze Aktualności
Newsletter

Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata technologii. Zapisz się do bezpłatnego newslettera

Polecane Recenzje
TEST Optoma UHD65
Data publikacji:
31.10.2018
TEST Cougar Revenger S
Data publikacji:
31.10.2018

Nasi Partnerzy

Zostań Naszym

Partnerem

Witaj w portalu nowych technologi

Na portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…

Czytaj więcej

Go to top
Nasz profil na facebooku