W odpowiedzi na Eurogamer firma Microsoft wyjaśniła, dlaczego nie zdecydowała się na procesor AMD Ryzen dla swojego projektu Scorpio. Zasadniczo twierdzą, że mogą osiągnąć swoje cele wydajnościowe bez Ryzena. Rdzenie Jaguara byłyby wystarczająco szybkie, nie będąc wąskim gardłem CPU.
Krótko mówiąc, prawdopodobnie zdecydowano się na rozwiązanie, w którym rdzenie jaguara zostały ulepszone w taki sposób, że system nie widział wąskiego gardła procesora. Firma prawdopodobnie chciałaby mieć osiem fizycznych rdzeni procesora w swoim SoC. Ponieważ rdzenie Ryzen są znacznie większe, są również bardziej kosztowne w użyciu na konsoli SoC.
Po stronie procesora pojawiły się przypuszczenia, że Scorpio będzie wyposażony w nową technologię AMD Ryzen – coś, co wydawało nam się mało prawdopodobne, ze względu na ramy czasowe produkcji, nie wspominając o tym, że Microsoft powiedział w zeszłym roku, że nowa konsola będzie wyposażona w osiem rdzeni CPU. Wszystkie znaki wskazują na rdzenie Jaguara, które można znaleźć w konsoli Xbox One, a konfiguracja procesora Scorpio jest rzeczywiście ewolucją tej technologii, ale podlega rozległemu dostosowywaniu i wyładowaniu kluczowych zadań do dedykowanego sprzętu.
„So, eight cores, organized as two clusters with a total of 4MB of L2 cache. These are unique customized CPUs for Scorpio running at 2.3GHz. Alluding back to the goals, we wanted to maintain 100 per cent backwards compatibility with Xbox One and Xbox One S while also pushing the performance envelope” – mówi Nick Baker.
Wydaje się jasne, że zespół Xbox zmienił ten SoC w znaczący sposób, mając na uwadze konkretne cele dotyczące wydajności. Chociaż projekt oparty jest na architekturze AMD, wiele rzeczy się zmieniło i zostało dodane.
Źródło: Guru3d