Po niedawnym teście projektora FullHD Optomy, będącego przedstawicielem raczej średnio-półkowego segmentu cenowego przyszedł czas na “drobną” odskocznię. Załóżmy, że mamy dość obszerny budżet na zbudowanie kameralnego kina w domowym zaciszu. Co więc będzie nam potrzebne? Oczywiście zaciemnione pomieszczenie, jakieś wygodne fotele, ekran o dużej przekątnej i solidny zestaw nagłośnienia by odwzorować wszelkie detale w ścieżce audio, co przełoży się na jeszcze głębsze doznania obcowania z oglądanymi filmami.
Ponownie przyjże się myszy od Cougara, tym razem za sprawą Revenger S. Do tej pory gryzonie od tego producenta pokazywały pazur i były godnymi rywalami, nawet dla większych marek. Czy dzisiaj prezentowany produkt dotrzyma im tempa?
W ostatniej publikacji spod szyldu Cougar brała udział mysz – Minos X3, która pozytywnie mnie zaskoczył. Jak zaprezentuje się jego starszy brat w postaci Minosa X5? Na papierze wygląda na to samo „tylko lepiej”. Jak będzie w rzeczywistości? Przyjrzę się temu produktowi i sprawdzę jak kocur wypadnie tym razem.
Jeśli masz problem z aktywacją systemu Windows, mimo że posiadasz przy sobie oryginalną kopię z naklejką COA, spróbuj poniższych metod. Prawdopodobnie dzięki nim aktywujesz system bez konieczności konsultacji z przedstawicielem Microsoftu.
Procedura aktywacji „okienek” czasem sprawia niemałe kłopoty. Najczęściej problemy pojawiają się przy zmianie podzespołów bazowych. Wiadomym jest, że licencja przypisywana zostaje do płyty głównej. Zgodnie z licencją, która interpretuje wersję OEM jako kopię systemu, przypisaną do stanowiska (słowo klucz), pozwala to na dowolne jej przenoszenie z komputera na komputer pod warunkiem, że tylko jeden pecet korzysta z licencji w danym momencie.
Tutaj czasem pojawiają się schody. Serwery aktywacji często pamiętają poprzedni „build” naszego komputera jako ten, na do którego aktualnie przypisany jest system. Wtedy zaczynają się niemałe problemy.
Na początku warto spróbować zwyczajnego „Rozwiązywania problemów”. Aby przejść do zakładki z tą funkcją, należy dostać się do zakładki z ustawieniami. W tym celu klikamy w przycisk Start i znajdujemy odpowiednią ikonkę:
Drugą opcją jest naciśnięcie kombinacji klawiszy Windows + I. Jeśli dostaliśmy się do menu ustawień, wyszukujemy sekcji „Aktualizacja i zabezpieczenia” i stamtąd wybieramy zakładkę „Aktywacja”:
W moim przypadku Windows został poprawnie aktywowany, jednak niektórych może uraczyć niezbyt miły ekran z napisanym na czerwono błędem. W tym celu na samym początku zalecane jest kliknięcie opcji „Rozwiązywanie problemów” (w tym samym miejscu co „Troubleshoot” na obrazku):
Windows rozpocznie procedurę analizy błędu aktywacji. Problem zostanie naprawiony automatycznie, lecz jeśli nie będzie to możliwe, przywita nas komunikat „Nie można aktywować systemu Windows na tym urządzeniu”. W tym przypadku mamy jeszcze jedno wyjście.
SLUI to narzędzie, za pomocą którego możemy ponownie wpisać klucz produktu. Możemy je uruchomić w dwojaki sposób: przez systemową aplikację oraz z poziomu wiersza poleceń. SLUI jest skrótem od Software Licensing User Interface, czyli po prostu interfejs do licencjonowania oprogramowania. W systemach Windows dostępne są SLUI 1, 2, 3 oraz 4.
SLUI 1 – wyświetla nam aktualny status aktywacji systemu.
SLUI 2 – przywołuje okno aktywacji.
SLUI 3 – pozwala nam na zmianę klucza produktu.
SLUI 4 – przywołuje okno ręcznej aktywacji i kontaktu z Microsoftem
Jak już wiemy, skorzystamy ze SLUI 3. W tym celu odpalamy opcję „Uruchom” (Windows + R) i wpisujemy „slui 3”. Pojawi nam się okno z polem, w które wpisujemy nasz klucz do systemu:
Kolejnym, nieco bardziej oryginalnym sposobem jest użycie wiersza poleceń. Konieczne będzie uruchomienie CMD (Windows + R i wpisanie CMD, bądź wyszukanie wśród narzędzi systemowych wiersza poleceń), co ważne, w trybie Administratora. Następnie pozostanie nam wpisanie komendy „slmgr.vbs /ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx”, w miejsce iksów oczywiście umieszczamy nasz klucz produktu:
Po przepisaniu klucza i zaakceptowaniu zmian, aktywacja powinna dokonać się automatycznie online. Jeśli jednak problem wciąż nie zniknie, konieczne już będzie skontaktowanie się z działem pomocy Microsoft. Informacje o kontakcie z obsługą klienta znajdziecie pod TYM LINKIEM.
Źródła: Urtech.ca, WebSetNet.com, opr. własne.
Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata technologii. Zapisz się do bezpłatnego newslettera
Copyright power by:
ITPC.net.plNa portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…