Apple przygotowuje się do zaprezentowania światu nowego przedstawiciele MacBooków z kategorii podstawowej. Sprzęt zadebiutować ma pod koniec drugiego kwartału 2018 roku w cenie przybliżonej do obecnego MacBooka Air, bądź nieco wyższej. Takie informacje podaje DigiTimes
Według badań Jima Hsiao, analityka DigiTimes, nowy MacBook ma znaleźć cztery miliony nabywców do końca bieżącego roku. Apple postanowiło zredukować koszty produkcji poprzez zmianę producenta paneli najlepiej na firmę z Chin. Ostatecznie zdecydowano się jednak na koreański LG Display z powodu problemów z chińskim dostawcą. Wyświetlacz a-Si o przekątnej 13,3″ będzie posiadać tę samą rozdzielczość, co model w MacBooku Pro – 2560×1600 px.
LG Display rozpocznie dostawy panelu w kwietniu, zaś nowy MacBook prawdopodobnie znajdzie się na półkach sklepowych pod koniec maja lub na początku czerwca. Montażem 70% komputerów ma zająć się Quanta Computer, zaś pozostałych 30% Foxconn. Chociaż Apple prognozuje sprzedaż na poziomie 6 milionów sztuk, Hsiao z nieco większym dystansem podaje liczbę w wysokości 4 milionów. Ma to być spowodowane wciąż dość wysoką kwotą, jaką trzeba będzie wydać na produkt z nadgryzionym jabłkiem.