Panel logowania
Panel logowania
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu zaloguj się. Jeśli nie masz jeszcze konta Zarejestruj się.

Zaloguj się

Nie pamiętam hasła


Badania: 80% szkolnych zamachowców nie interesuje się grami

Według Trumpa za sporą ilość szkolnych strzelanin odpowiadać mają także brutalne gry komputerowe. Psycholog Patrick Markey, opierając się na badaniach sugeruje jednak, że ta forma rozrywki nie interesuje większości „szkolnych strzelców” i stanowi około 12-20% całości.

 

Patrick Markey, profesor i wykładowca na uniwersytecie Villanova, od lat przygląda się powiązaniom wirtualnych form rozrywki z przestępczością. W zeszłym roku wydał on również książkę Moral Combat: Why the War on Violent Video Games Is Wrong („Moral Combat: Dlaczego wojna z brutalnymi grami w tle jest niewłaściwa” – tłum. red.). W niej psycholog wraz z kolegą po fachu Chrisem Fergusonem ukazują, że w gruncie rzeczy brutalne gry komputerowe nie przekładają się znacząco na psychikę przestępców.

   

Markey udowadniał to w trakcie dyskusji na Twitterze, gdzie też opublikował kilka zdjęć stron ze swojej książki. Tłumaczy również, że zgodnie z jego badaniami: przemoc maleje podczas popularyzacji gier, w czasach grania w gry komputerowe przemoc maleje, kraje konsumujące gry są wśród najbezpieczniejszych oraz najważniejsze – szkolni strzelcy grają w gry trzykrotnie mniej niż przeciętny uczeń.

  ksiazka przestepczosc szkolni strzelcy gry komputerowe  

Warto również przytoczyć badania Secret Service pt. „Bezpieczna szkoła”. Z nich z kolei wynika, że zaledwie 12% szkolnych strzelców wykazało zainteresowanie brutalnymi grami komputerowymi. Największa grupa przestępców wykazywała swoje zainteresowanie przemocą poprzez własną twórczość (37%), na drugim miejscu znalazło się zainteresowanie brutalnymi filmami (27%), zaś na końcu podium – książkami (24%). Chociaż badanie pochodzi z 2002 roku, porównując je z wynikami, jakie otrzymał Patrick Markey, otrzymujemy niewielką różnicę.

 

Podobnymi badaniami zajmował się także dr Peter Langman, który analizował przypadki szkolnych strzelców z lat 2005-2012. Również on uzyskał wynik 20%. Kolejnym dowodem na fałszywość hipotezy, jakoby to gry komputerowe z elementami przemocy przyczyniały się do większej agresji, są badania fMRI niemieckich naukowców, które potwierdziły, że strzelaniny pierwszoosobowe nie powodują zwiększonej agresji lub zmniejszonej empatii.

  pc gra game granie gaming klawiatura  

Wszystkie te naukowe dowody poddają w wątpliwość liczne stwierdzenia polityków oraz mediów, jakoby gry komputerowe przyczyniały się do zwiększenia przestępczości zwłaszcza wśród osób młodych. Te badania powinny dać do myślenia nie tylko Donaldowi Trumpowi, który zamierza zrobić coś z brutalnymi grami, lecz także dla wielu mediów, w tym również polskich, które od długiego czasu prowadzą regularną „nagonkę” na gry wideo.

 
 

Źródło: WCCFTech, Twitter, opr. własne

Najnowsze Komentarze:
Najnowsze Aktualności
Nowa klawiatura od Dark Project KD87A Skeleton
Data publikacji:
19.05.2023
Autor publikacji:
Ł3 Gaming Convention
Data publikacji:
19.03.2019
Autor publikacji:
Fortnite posiada ponad 200 mln graczy
Data publikacji:
28.11.2018
Autor publikacji:
Samsung 860 QVO – tanie i pojemne QLC
Data publikacji:
28.11.2018
Autor publikacji:
Newsletter

Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata technologii. Zapisz się do bezpłatnego newslettera

Polecane Recenzje

Nasi Partnerzy

Zostań Naszym

Partnerem

Na topie:

Witaj w portalu nowych technologi

Na portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…

Czytaj więcej

Go to top
Nasz profil na facebooku