Po niedawnym teście projektora FullHD Optomy, będącego przedstawicielem raczej średnio-półkowego segmentu cenowego przyszedł czas na “drobną” odskocznię. Załóżmy, że mamy dość obszerny budżet na zbudowanie kameralnego kina w domowym zaciszu. Co więc będzie nam potrzebne? Oczywiście zaciemnione pomieszczenie, jakieś wygodne fotele, ekran o dużej przekątnej i solidny zestaw nagłośnienia by odwzorować wszelkie detale w ścieżce audio, co przełoży się na jeszcze głębsze doznania obcowania z oglądanymi filmami.
Ponownie przyjże się myszy od Cougara, tym razem za sprawą Revenger S. Do tej pory gryzonie od tego producenta pokazywały pazur i były godnymi rywalami, nawet dla większych marek. Czy dzisiaj prezentowany produkt dotrzyma im tempa?
W ostatniej publikacji spod szyldu Cougar brała udział mysz – Minos X3, która pozytywnie mnie zaskoczył. Jak zaprezentuje się jego starszy brat w postaci Minosa X5? Na papierze wygląda na to samo „tylko lepiej”. Jak będzie w rzeczywistości? Przyjrzę się temu produktowi i sprawdzę jak kocur wypadnie tym razem.
Według Trumpa za sporą ilość szkolnych strzelanin odpowiadać mają także brutalne gry komputerowe. Psycholog Patrick Markey, opierając się na badaniach sugeruje jednak, że ta forma rozrywki nie interesuje większości „szkolnych strzelców” i stanowi około 12-20% całości.
Patrick Markey, profesor i wykładowca na uniwersytecie Villanova, od lat przygląda się powiązaniom wirtualnych form rozrywki z przestępczością. W zeszłym roku wydał on również książkę Moral Combat: Why the War on Violent Video Games Is Wrong („Moral Combat: Dlaczego wojna z brutalnymi grami w tle jest niewłaściwa” – tłum. red.). W niej psycholog wraz z kolegą po fachu Chrisem Fergusonem ukazują, że w gruncie rzeczy brutalne gry komputerowe nie przekładają się znacząco na psychikę przestępców.
THE REAL LINKS BETWEEN VIDEO GAMES AND VIOLENCE ✅As games have become more popular violence has decreased. ✅Times when people are playing games violence decreases. ✅Countries that consume games among the safest. ✅School shooters play games 3x LESS than average student. pic.twitter.com/rhhinAsZp8
— Patrick Markey (@patmarkey) March 9, 2018
Markey udowadniał to w trakcie dyskusji na Twitterze, gdzie też opublikował kilka zdjęć stron ze swojej książki. Tłumaczy również, że zgodnie z jego badaniami: przemoc maleje podczas popularyzacji gier, w czasach grania w gry komputerowe przemoc maleje, kraje konsumujące gry są wśród najbezpieczniejszych oraz najważniejsze – szkolni strzelcy grają w gry trzykrotnie mniej niż przeciętny uczeń.
Warto również przytoczyć badania Secret Service pt. „Bezpieczna szkoła”. Z nich z kolei wynika, że zaledwie 12% szkolnych strzelców wykazało zainteresowanie brutalnymi grami komputerowymi. Największa grupa przestępców wykazywała swoje zainteresowanie przemocą poprzez własną twórczość (37%), na drugim miejscu znalazło się zainteresowanie brutalnymi filmami (27%), zaś na końcu podium – książkami (24%). Chociaż badanie pochodzi z 2002 roku, porównując je z wynikami, jakie otrzymał Patrick Markey, otrzymujemy niewielką różnicę.
Podobnymi badaniami zajmował się także dr Peter Langman, który analizował przypadki szkolnych strzelców z lat 2005-2012. Również on uzyskał wynik 20%. Kolejnym dowodem na fałszywość hipotezy, jakoby to gry komputerowe z elementami przemocy przyczyniały się do większej agresji, są badania fMRI niemieckich naukowców, które potwierdziły, że strzelaniny pierwszoosobowe nie powodują zwiększonej agresji lub zmniejszonej empatii.
Wszystkie te naukowe dowody poddają w wątpliwość liczne stwierdzenia polityków oraz mediów, jakoby gry komputerowe przyczyniały się do zwiększenia przestępczości zwłaszcza wśród osób młodych. Te badania powinny dać do myślenia nie tylko Donaldowi Trumpowi, który zamierza zrobić coś z brutalnymi grami, lecz także dla wielu mediów, w tym również polskich, które od długiego czasu prowadzą regularną „nagonkę” na gry wideo.
Źródło: WCCFTech, Twitter, opr. własne
Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata technologii. Zapisz się do bezpłatnego newslettera
Copyright power by:
ITPC.net.plNa portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…