Po niedawnym teście projektora FullHD Optomy, będącego przedstawicielem raczej średnio-półkowego segmentu cenowego przyszedł czas na “drobną” odskocznię. Załóżmy, że mamy dość obszerny budżet na zbudowanie kameralnego kina w domowym zaciszu. Co więc będzie nam potrzebne? Oczywiście zaciemnione pomieszczenie, jakieś wygodne fotele, ekran o dużej przekątnej i solidny zestaw nagłośnienia by odwzorować wszelkie detale w ścieżce audio, co przełoży się na jeszcze głębsze doznania obcowania z oglądanymi filmami.
Ponownie przyjże się myszy od Cougara, tym razem za sprawą Revenger S. Do tej pory gryzonie od tego producenta pokazywały pazur i były godnymi rywalami, nawet dla większych marek. Czy dzisiaj prezentowany produkt dotrzyma im tempa?
W ostatniej publikacji spod szyldu Cougar brała udział mysz – Minos X3, która pozytywnie mnie zaskoczył. Jak zaprezentuje się jego starszy brat w postaci Minosa X5? Na papierze wygląda na to samo „tylko lepiej”. Jak będzie w rzeczywistości? Przyjrzę się temu produktowi i sprawdzę jak kocur wypadnie tym razem.
Autorzy Fallouta i Skyrima się nie cackają. Media informują o pozwie Bethesdy przeciwko firmom Warner Bros oraz Behaviour Interactive w związku domniemanego plagiatu mobilnej gry Fallout Shelter, jakim ma być produkcja Westworld.
Chociaż gra Westworld opiera się na serialu od HBO o tym samym tytule, studio Bethesda widzi w niej kalkę swojego mobilnego dziecka Fallout Shelter. Chodzi tutaj przede wszystkim o mechanikę, stylistykę oraz podobny format rozgrywki. Rzeczywiście można dopatrzeć się wielu podobieństw, zaś główną różnicą ma być motyw przewodni – w przypadku Fallouta gracze zarządzają podziemnym schronem, z kolei w Westworld sterują parkiem rozrywki.
Sprawa wydaje się dość błaha – w końcu nie można stwierdzić, że to właśnie Fallout Shelter był pierwszym tytułem wykorzystującym taki właśnie motyw. Bethesda twierdzi jednak, iż konkurenci bezprawnie wykorzystali fragmenty kodu mobilnej odsłony postapokaliptycznej serii. Zdaniem studia Behaviour Interactive i Warner Bros skopiowały mechanikę rozgrywki i zmieniły oprawę wizualną na tę zbliżoną do serialu, aby zredukować koszty produkcji, skrócić czas tworzenia i jak najszybciej ukończyć Westworld. Podkreślone są również „kreskówkowe postaci 2D w środowisku 3D” oraz wielopokojowe kompleksy, które użytkownicy mogą eksplorować i budować.
Kto wygra sprawę? Jeśli rzeczywiście Warner Bros i Behaviour Interactive wykorzystały kod Bethesdy, można już z góry wskazać zwycięzcę. Teraz pozostaje pytanie, czy firmy zdecydują się na pójście na pozasądową ugodę, czy wytoczą przed siebie prawnicze działa i na rozstrzygnięcie będziemy musieli na pewno trochę poczekać.
Na portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…