Serwisy muzyczne to w dobie smart fonów stały się bardzo popularnym przedsięwzięciem. Apple Music, Spotify, Deezer czy rodzinne Muzo mają tysiące wiernych fanów, którzy przy niewielkiej kwocie ok. 20 zł oferują dostęp do milionowych bibliotek naszych ulubionych artystów i zespołów. LG Electronics wpadł na pomysł wprowadzenia na rynek podobnego serwisu i zamierza go udostępnić jeszcze w tym miesiącu.
Usługa będzie dostępna za pośrednictwem aplikacji LG SmartWorld i przeznaczona jest dla określonych modeli smartfonów południowokoreańskiego giganta, które są w stanie odtwarzać muzykę w 24-bitach, takich jak G2, G3, G4 oraz G Flex 2. Serwis będzie dostępny w 70 krajach na całym świecie, a mogą z niego skorzystać m.in. mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Chin, Francji, Rosji oraz Wielkiej Brytanii. Niewiadomo czy w dzień startu trafi również do Polski. LG Music ma dostarczać klientom muzykę w wysokiej rozdzielczości 24-bity/192 kHz i jest to jakość mniej więcej sześciokrotnie lepsza od tradycyjnej płyty CD (16-bitów/44,1 kHz). Użytkownicy w ramach korzystania z nowego serwisu, każdego miesiąca otrzymają możliwość pobrania dwóch darmowych utworów, a także 50-procentowy rabat na zakup innych piosenek.
Szkoda, że serwis będzie dostępny tylko dla użytkowników smartfonów LG. Jak wypadnie całe przedsięwzięcie? Przekonamy się o tym jednak już za kilka tygodni, gdy serwis wystartuje na rynku światowym.
Źródło: LG / oprac. własne