Oprócz kart Nvidia GeForce RTX podczas GeForce Gaming Celebration, ujrzeliśmy także listę gier, które „wspierają RTX”. Gier ma być łącznie 21, lecz póki co wiemy o tym, że kilkanaście posiada Ray Tracing (RT). Istnieje jeszcze jedna możliwość, która do tej pory nie była dość jasna.
Nvidia w swojej notatce prasowej postanowiła wyjaśnić, że termin „RTX GAMES” wcale nie oznacza gier z obsługą RT. RTX to oczywiście obsługa RT, ale także (a raczej lub) obsługa DDLS, czyli systemu sztucznej inteligencji, działającego podobnie do antyaliasingu. Ostatecznie 16 gier obsłuży DDLS, a 11 RT. Jakie gry obsługują zatem RT? Oto one: Assetto Corsa Competizione, Atomic Heart, Battlefield V, Control, Enlisted, Justice, JX3, MechWarrior 5: Mercenaries, Metro Exodus, ProjectDH, Shadow of the Tomb Raider
Skrót DLSS oznacza Deep Learning Super Sampling. Mamy tu zatem do czynienia z czymś na kształt sztucznej inteligencji, która wykorzystując moc rdzeni Turing pozwala na wygładzenie krawędzi. To także wlicza się do listy gier „wspierających RTX”. Takie małe niedomówienie, które mogło wprowadzić konsumentów w błąd. Wspomnijmy do tego jeszcze problemy z wydajnością w Shadow of The Tomb Raider i mamy nieciekawe połączenie.
Czy możemy już mówić o porażce Nvidii? Raczej nie. Z ostateczną decyzją warto się wstrzymać do niezależnych testów, gdzie porównamy wydajność nowych kart z serią 10.
Źródło: OC3D