Wyciekła specyfikacja nowej konsoli Microsoftu, która zapewnić ma komfortową rozgrywkę w rozdzielczości 4K UltraHD. Ma być to konkurent dla Playstation 4 Pro i, według konfiguracji, wypada lepiej od sprzętu Sony. Zapowiadano wydajność na poziomie 6 teraflopsów – źródła potwierdzają, że udało się osiągnąć ten cel.
Project Scorpio posiadać będzie ośmiordzeniowy procesor Jaguar x86 (taki sam, jak w Xbox One oraz PS4 Pro) o taktowaniu 2,3 GHz. Oznacza to, że będzie on o około 30% szybszy niż w przypadku Xboxa. Poważniejsze zmiany nastąpiły rzecz jasna w karcie graficznej – mamy tutaj do czynienia z 40 jednostkami obliczeniowymi z taktowaniem aż 1172 MHz. To niewątpliwy skok wydajnościowy w porównaniu z poprzednikiem (12 jednostek GCN z taktowaniem 853 MHz, zaś w przypadku One S 914 MHz). Także PS4 Pro pozostaje z tyłu z 36 jednostkami obliczeniowymi o taktowaniu 911 MHz. Powiększono również pamięć RAM, która teraz wynosi aż 12 GB GDDR5.
Redaktorzy z ekipy WCCFTech twierdzą, że oprócz obsługi gier z Xboxa w rozdzielczości 4K, konsola ma również wystarczająco mocy do wyświetlania większych detali graficznych przy zachowaniu niezłej liczby klatek na sekundę. Kto wie, może posiadacze 144 Hz monitorów zostaną mile zaskoczeni? Podczas pokazu gry ForzaTech konsola utrzymała 60 FPS w rozdzielczości UltraHD przy wykorzystaniu 60-70% mocy obliczeniowej.
Wygląda więc na to, że Microsoft postanowił wytoczyć działa. Czy ofensywa giganta z Redmond będzie zwycięska? O tym przekonamy się latem.
Źródło: WCCFTech