Chociaż Apple nie było zadowolone z poziomu sprzedaży iPhone X, wygenerował on rekordowo wysoki zysk dla firmy i to w odniesieniu do wszystkich smartfonów dostępnych na rynku. Pomimo bardzo wysokiej marży klienci zainteresowali się nowym produktem od jabłuszka i wygenerowali aż 35% ogólnego (!) zysku na rynku telefonów komórkowych.
Jak wynika z badań Counterpoint, globalne zyski ze sprzedaży telefonów komórkowych w ostatnim kwartale 2017 zmalały o 1% w porównaniu z IV kwartałem ubiegłego roku. Wszystko spowodowane ma być niezbyt dużym zainteresowaniem segmentem high-end, co można wytłumaczyć dość łatwo – obecnie nawet dwuletnie flagowce wciąż spisują się bardzo dobrze.
Jak zauważa analityk Karn Chauhan: „Globalne zyski z telefonów komórkowych zmalały o 1% rok do roku, lecz w przypadku Apple urosły o 1% pomimo tego, że iPhone X dostępny był tylko przez dwa miesiące w IV kwartale 2017. iPhone X samotnie wygenerował 21% całkowitego przychodu na rynku i 35% całkowitych zysków podczas kwartału. Jego udziały powinny rosnąć jako że wchodzi dalej w swój cykl życia. Ponadto dłuższy okres wsparcia produktów Apple sprawia, że firma wciąż ma osiem swoich urządzeń spośród topowej dziesiątki, wliczając w to trzyletnie modele, generując największe zyski spośród wszystkich firm.
Najważniejsze informacje odnośnie rynku smartfonów w IV kwartale 2017:
Apple uzyskał miano najbardziej zyskownej marki, zgarniając aż 86% całkowitego dochodu w rynkowego
Topowa dziesiątka modeli zgarnęła 90% całkowitych zysków rynkowych
Flagowce Apple i Samsunga okupują topowe pozycje i nie wpuszczają innych urządzeń do TOP10
iPhone X w pojedynkę wygenerował 35% całkowitych rynkowych zysków, co stanowi naprawdę spore zaskoczenie, ponieważ dostępny był w sprzedaży w 2 z 3 miesiąców w ciągu kwartału
iPhone X wygenerował pięciokrotnie większy zysk niż ponad 600 innych Androidowych producentów razem
Starsze generacje urządzeń Apple (iPhone 7 i 6) wciąż generują więcej zysków niż wiele ostatnich flagowców z Androidem
Huawei stanowił najsilniejszą chińską markę, generując zyski o 59% większe niż w tym samym kwartale poprzedniego roku
Z coraz większą liczbą konkurencyjnych flagowców od chińskich firm Counterpoint spodziewa się wzrostu zysków graczy z Państwa Środka