Po niedawnym teście projektora FullHD Optomy, będącego przedstawicielem raczej średnio-półkowego segmentu cenowego przyszedł czas na “drobną” odskocznię. Załóżmy, że mamy dość obszerny budżet na zbudowanie kameralnego kina w domowym zaciszu. Co więc będzie nam potrzebne? Oczywiście zaciemnione pomieszczenie, jakieś wygodne fotele, ekran o dużej przekątnej i solidny zestaw nagłośnienia by odwzorować wszelkie detale w ścieżce audio, co przełoży się na jeszcze głębsze doznania obcowania z oglądanymi filmami.
Ponownie przyjże się myszy od Cougara, tym razem za sprawą Revenger S. Do tej pory gryzonie od tego producenta pokazywały pazur i były godnymi rywalami, nawet dla większych marek. Czy dzisiaj prezentowany produkt dotrzyma im tempa?
W ostatniej publikacji spod szyldu Cougar brała udział mysz – Minos X3, która pozytywnie mnie zaskoczył. Jak zaprezentuje się jego starszy brat w postaci Minosa X5? Na papierze wygląda na to samo „tylko lepiej”. Jak będzie w rzeczywistości? Przyjrzę się temu produktowi i sprawdzę jak kocur wypadnie tym razem.
Nvidia postanowiła udostępnić sterowniki GeForce 384.76, które udostępniają biblioteki DirectX 12 dla kart graficznych z architekturą Fermi. Do grona szczęśliwców załapuje się więc seria 400 i 500.
Redakcja WCCFTech posiadała starego Zotaca 580, więc postanowiła sprawdzić jego wydajność z wykorzystaniem najnowszych sterowników. Redaktorzy przypuszczali, że sterowniki nie będą zbyt dobrze zoptymalizowane, co przełoży się na przeciętne wyniki wydajności. Czy tak rzeczywiście było?
Platforma testowa została dopasowana do konfiguracji z czasów świetności GTX-a 580: procesor i7-2600k podkręcony do 4,2 GHz, płyta główna Asrock Z77 Extreme 6TB/4, dysk SSD Samsung EVO 512 GB.
Pierwszym testem był benchmark TimeSpy w DX12 oraz FireStrike DX11. TimeSpy to jeden z najbardziej wymagających benchmarków, w którym można sprawdzić starsze karty. Wszystko przez spore użycie VRAM, której kilkuletnie modele nie posiadają zbyt wiele. 1,5 GB, jakimi dysponuje GTX 580, powodowało spory bottleneck.
Zdjęć produktu:
Ostatecznie udało się osiągnąć 786 punktów. Dla porównania, Asus Strix GTX 1070 notuje wyniki na poziomie 6113 pkt. Rezultat więc nie zachwyca, jednak należy pamiętać, że karta ma ponad 5 lat. W przypadku FireStrike Zotac spisał się znacznie lepiej, osiągając wynik 4806 punktów (GTX 1070 – 18478). Podsumowując – w przypadku DirectX 12 GTX 580 osiąga 1/8 wydajności 1070, zaś w przypadku poprzedniej wersji bibliotek jest to już 1/4 wydajności. Czy to wskazuje na brak optymalizacji?
WCCFTech dla pewności postanowiło sprawdzić również wydajność w grach. Tutaj już ewidentnie widać, jak DirectX 12 ogranicza wydajność Zotaca. W Battlefield 1
W przypadku Battlefield 1 różnica jest wyraźna. Chociaż wydajność staruszka wciąż pozwala na płynną rozgrywkę w nowych tytułach w rozdzielczości FullHD i nawet wysokich ustawieniach graficznych, to w przypadku aktualizacji sterowników do wersji z bibliotekami DirectX 12 sprawa nie wygląda kolorowo. Minimalna wartość FPS spadła do 25 klatek na sekundę, co może już uprzykrzać rozgrywkę.
Redaktorzy postanowili przy okazji sprawdzić wydajność GTX-a 580 w innych grach z wykorzystaniem bibliotek DirectX 11. Jak widać, karta po ponad 5 latach wciąż daje radę, chociaż nie doświadczymy tutaj 60 klatek na sekundę. Niemniej ktoś, kto zakupił ją w dniu premiery, do dzisiaj może liczyć na nią.
Źródło: WCCFTech
Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata technologii. Zapisz się do bezpłatnego newslettera
Copyright power by:
ITPC.net.plNa portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…