Microsoft po premierze Mantle od AMD postanawia wprowadzić nowego API DirectX, która konkurować ma z oprogramowaniem Mantle.
Tak jak wcześniej sugerowano, szczegóły DirectX 12 poznać mamy 20 marca podczas Game Developers Conference 2014 w San Francisco. Koncern wskazuje także na partnerów, którzy wspierać będą tę technologię, znaleźć możemy tu bowiem logo Intela, AMD, Nvidii oraz Qualcomm. Z nieoficjalnych źródeł, nowy DirectX pozwoli producentom kart graficznych na niskopoziomowy dostęp do sprzętu, podobnie jak oprogramowanie Mantle, który wspierany jest tylko przez nowe karty graficzne AMD. Lecz przeważającą cechą DirectX mam być szeroki dostęp do innych kart producentów takich jak nVIDIA czy Intel.
DirectX 11 to ostatnia duża wersja API, która wypuszczona została w 2009 roku wraz z Windows 7. Od tego czasu doczekaliśmy się dwóch sporych aktualizacji w postaci DirectX 11.1 dla Windows 7,8 i 8.1 w 2012 roku oraz DirectX 11.2 dla Windows 8.1 w 2013 roku. Jeśli ten schemat zostanie zachowany, to DirectX 12 może zostać oficjalnie wypuszczony dopiero wraz z Windows 9, którego premiera spodziewana jest na wiosnę 2015 roku.
A jaka będzie prawda? O tym przekonamy się 20 marca.