Nvidia zapowiedziała wczoraj technologię G-Sync HDR. Jest to według firmy kolejny kamień milowy w rozwijanej technologii adaptacyjnej synchronizacji pomiędzy kartą graficzną a ekranem monitora. Do tej pory technologia ta pozwalała na idealne zgranie generowanych przez kartę graficzną klatek z odświeżaniem matrycy monitora co skutkowało znacznie zniwelowanym rozmyciem obrazu.
G-Sync HDR jak nazwa wskazuje dodaje wsparcie dla technologii HDR (High Dynamic Range). Nowe rozwiązania firm takich jak Asus czy Acer dodają wsparcie dla rozwiązań Nvidii, które po raz pierwszy będą zaimplementowane w pełni w nadchodzącej grze Mass Effect Andromeda. Gra jak i monitory dostępne będą w późniejszym terminie tego roku. Nvidia współpracowała również z samym producentem matryc – firmą AUOptronics. W technologii G-Sync HDR wykorzystywane będą wszystkie 384 strefy podświetlania LED oraz technologia Quantum-Dot. Monitory wykorzystują również szeroki zakres gamutowy oraz wsparcie dla kolorów 10-bitowych. Więcej o tej jakże ciekawej funkcji nowych ekranów dowiemy się więcej wraz z premierą monitorów Asus’a oraz Acer’a.
Źródło: Techpowerup.com