Be quiet! jest doskonale znanym producentem wszystkim fanom cichych komputerów. Ma w swojej ofercie wiele obudów, zasilaczy, wentylatorów, chłodzeń powietrznych, a od jakiegoś czasu dołączyły do nich również coolery AiO. Portfolio tej firmy jest bardzo jasno podzielone. Znajdziemy tu produkty z serii podstawowej, premium oraz high-end – ten podział pozwala na jasne ukierunkowanie produktów, co ma swoje odwzorowanie w cenie. Skupmy się jednak na gabarytowo największych produktach z oferty niemieckiego producenta, a mianowicie na obudowach.
Lioncast to świeża firma wywodząca się od zachodnich sąsiadów. Swoje produkty zaprezentowała w 2017 roku, jednak do sprzedaży trafiły one dopiero pod koniec roku. W swoim asortymencie posiada peryferia dla graczy, a dzisiaj przyjrzę się ich headsetowi – Lioncase LX50, który do złudzenia przypomina konkurencyjne modele, od dłuższego obecne na rynku.
Większość osób żyjących cały czas w biegu, przemieszczających się między wieloma lokalizacjami, nadal pragnie zachować stały dostęp do internetu. Wynika to z różnych pobudek, jednakże zazwyczaj sprowadza się to do wymagań biznesowych by być cały czas online. Istnieje wiele ciekawych rozwiązań dla tak specyficznego grona odbiorców, lecz zazwyczaj sprowadza się to do własnego, łącza LTE w połączeniu mobilnym routerem. Takie rozwiązanie ma oczywiście wiele zalet, takich jak: kompaktowe rozmiary, zasilanie bateryjne i oczywiście możliwość podłączenia kilku urządzeń jednocześnie.
Jak wygląda obecna sytuacja na rynku kart graficznych dla graczy każdy widzi. Aktualnie raczej nic nie wskazuje na to, iż szykuje się kres absurdalnie wysokich cen GPU, więc niektórzy użytkownicy szukają alternatyw. A może tak laptopy? ASUS planuje, że w 2018 roku w związku z zaistniałymi okolicznościami uda mu się sprzedać pół miliona gamingowych notebooków więcej.
Ta prognoza zdaje się być największym przyrostem w ciągu ostatnich lat i, co więcej, wydaje się dość realistyczna. Do czasu kryptowalutowego boomu laptopy dla graczy nie były opłacalne, lecz obecnie windowanie cen sprawiło, iż potrafią one konkurować z niektórymi zestawami komputerowymi, oferując niewiele mniejszą wydajność. Celem ASUS-a jest sprzedanie 500.000 sztuk gamingowych notebooków więcej, niż miało to miejsce w 2017 roku. Dla przypomnienia firma pochwaliła się wynikiem 1,5 mln sprzedanych egzemplarzy, więc przyrost miałby wynieść aż 33%.
Nie wiadomo jednak, jak w nawiązaniu do takich prognoz będzie wyglądać polityka cenowa nie tylko tej firmy, ale również innych producentów laptopów dla graczy. Czy takie urządzenia podrożeją, czy może pozostaną na aktualnym pułapie? Czekamy z niecierpliwością na rzekomą premierę kart graficznych Ampere od Nvidii, może one zaprowadzą jakiś porządek na tym chaotycznym rynku. Oby!
Źródło: PCGamesN, ASUS (zdj.)
Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata technologii. Zapisz się do bezpłatnego newslettera
Copyright power by:
ITPC.net.plNa portalu ITPC znajdziecie Państwo najnowsze informacje ze świata IT, wyczerpujące recenzje najnowszego sprzętu oraz forum dyskusyjne, gdzie można rozwiązać problemy techniczne.Historia ITPC sięga 2009 roku…